Wedding planner, organizatorka wesel bądź po prostu konsultantka ślubna, to zawód, który wciąż wzbudza wiele wątpliwości, całkiem niepotrzebnie. Każdy wedding planner kończy kurs, który potwierdza jego kwalifikacje, a i cena wedding plannera nie powinna nas przerażać. W tym wpisie postaram się przedstawić zalety, rozwiać wątpliwości oraz odpowiedzieć na nurtujące wszystkich pytanie: czy warto wynająć wedding planner.
Organizacja wesela wiąże się z wieloma decyzjami, które należy podejmować dość szybko. Nie każdy manager sali weselnej pozwoli sobie czekać z terminem do momentu, aż para młoda obejrzy osiem pozostałych sal. Terminy najczęściej są zajęte już dwa lata do przodu, więc często odbywa się to na zasadzie „kto pierwszy ten lepszy”.
Kolory kwiatów, dekoracje, oprawa muzyczna, detale w postaci koloru serwetek czy lampionów, wydaje się łatwym zadaniem, jednak coraz częściej przerastają zapracowaną parę młodą, która przecież oprócz wesela ma na głowie również pracę i codzienne obowiązki.
Konsultantka ślubna: czy warto?
W Polsce wedding planner jest dość mało znanym zawodem, jednak z roku na rok zyskuje na popularności. Profesjonalne podejście do tematu wesela oraz zdolności organizacyjne, są zbawieniem dla wielu osób planujących ślub oraz wesele. Zdolności organizacyjne, empatia, doskonała wyobraźnia oraz odporność na stres, to tylko kilka cech, które powinien posiadać dobry wedding planner. Kurs, który kończy każda osoba kształcąca się w tym zawodzie, kończy się certyfikatem, który otwiera drogę do świata narzeczonych. Dopiero później możemy wykazać się swoją wyobraźnią oraz kreatywnością.
Dobra konsultantka ślubna to osoba kreatywna, z głową pełną nieszablonowych pomysłów, które odnajdą się na kieszeń każdej pary młodej. Wszak zajmują się planowaniem tego wyjątkowego, najszczęśliwszego dnia dla dwojga zakochanych ludzi!
Czym zajmuje się konsultantka ślubna ?
Organizatorka wesel zajmuje się całą organizacją od początku do końca. W skład pracy wedding plannerki wchodzi:
– Oszacowanie budżetu klienta i dopasowanie kosztów wesela do potrzeb pary młodej,
– Przedstawienie narzeczonym kilku domów weselnych, które odpowiadają wcześniej ustalonym wymaganiom,
– Weryfikacja ceny obiadu weselnego (ceny za tzw. „za talerz”) oraz ustaleniem menu weselnego (menu uzgadniane jest z parą młodą),
– Dekoracja sali weselnej, dodatków ślubnych, a także oprawy florystycznej,
– Zamówienie tortu,
– Organizacja transportu dla gości weselnych,
– Organizacja noclegów dla gości weselnych,
– Weryfikacja oraz wybór zespołu muzycznego,
– Weryfikacja oraz wybór wodzireja.
To tylko kilka z zadań, które wykonuje konsultantka ślubna. Wszystkie szczegóły są dokładnie omawiane podczas spotkania z przyszłą parą młodą, która przedstawia wizję swojego wesela, budżet oraz pomysły, które pragnie zrealizować.
Wedding planner: czy warto? Zalety współpracy z konsultantką ślubną.
Wedding planner to organizatorka ślubna, która zajmuje się dosłownie wszystkim: od rezerwacji sali czy noclegów, po przewóz gości, aż do układania weselnego menu. Dobór kwiatów, wybór ciast na słodki stół, ilość tealightów dostępnych na weselu. Naturalnie, wszystko dokładnie omawia z parą młodą, która przekazuje jej swoje wizje oraz upodobania.
Zatrudniając konsultantkę ślubną, mamy pewność, że wszystko będzie przygotowane profesjonalnie oraz na wysokim poziomie. Działając bowiem w branży ślubnej, konsultanci oraz konsultantki ślubne mają wiele kontaktów, które uruchamiają właśnie podczas swojej pracy. Dzięki temu, jeśli konsultantka zajmie się oprawą muzyczną – można być pewnym, że oprawa będzie wysokiej klasy. Jeśli zajmuje się firmą przewozową – można być pewnym, że gości dotrą na miejsca docelowe bezpiecznie.
Jeśli dobiera menu potraw weselnych – można być pewnym, że goście wyjdą najedzeni oraz zachwyceni!
Zalety współpracy z konsultantką ślubną:
– Stres przyszłej pary młodej zredukowany do minimum (Konsultantka ślubna służy wsparciem przez 24h, jest zawsze na miejscu i zna odpowiedź nawet na najtrudniejsze pytania!)
– Oszczędność finansowa,
– Oszczędność czasu,
– Zabawa weselna w atmosferze spokoju (nad wszystkimi niedociągnięciami bądź ewentualnymi problemami czuwa konsultantka ślubna),
– Natychmiastowe reagowanie w przypadku kryzysowych sytuacji (np. problemy zdrowotne wodzireja, odmowa współpracy przez zespół muzyczny dwa dni przed weselem), którymi zajmuje się wedding plannerka.
Konsultant ślubny: jak wygląda współpraca ?
Popyt na osobę zajmującą się organizacją wesel, jest zdecydowanie największy w grupie klientów zapracowanych. Wesele oraz ślub sprawiają, że czas zdaje nam się uciekać przez palce, a do załatwiania mamy jeszcze milion spraw związanych z organizacją tego wyjątkowego dnia.
Również osoby, które są mało kreatywne i nie mają smykałki do organizacji, stawiają na profesjonalistów, którzy sprawią, że to będzie jeden z najpiękniejszych dni w życiu pary młodej, a właśnie od tego jest konsultant ślubny!
Jako konsultantka ślubna, całkowicie rozumiem potrzeby i wymagania przyszłej Pary Młodej. Nie ma dla mnie rzeczy niemożliwych, jedynie na cuda trzeba trochę poczekać. Osobiście kocham planowanie oraz organizację motywów przewodnich wesela, które ma być wyjątkowe.
Najważniejsza jest rozmowa oraz poznanie potrzeb narzeczonych, a także wizji, które mają na temat swojego wesela. Organizacja oraz dostępność dla pary młodej to dla mnie priorytet. Służę wsparciem, obecnością oraz rozwianiem wszelkich wątpliwości. Dostępność w sytuacji kryzysowej jest dla mnie priorytetem. Wedding planner służy temu, aby ściągnąć stres z pary młodej i sprawić, aby dzień ślubu i wesela, był najpiękniejszym dniem w życiu.